8 november 2013

Teksten van verschillende weken

Geniet van onderstaande literaire pareltjes:

Het geheime dagboek van Elvis (van Ella)

Elvis was op school en hij was nieuw op school. Hij  ging langs de poort en hij kreeg al direct een tik op zijn schouder
(een harde tik). De bel ging: TRRRRRINGGGG!!!!
Hij ging naar zijn klas. En voor de deur stond dat meisje dat hem een tik gaf. Ze zei: “Hey, sorry dat ik je een harde tik gaf. Trouwens ik ben Zoë.” Elvis zei: “Ik ben Elvis.” En Zoë antwoordde: “Samen zitten?” Elvis vond dat wel OK.
Ze waren aan het werken en aan het werken en aan het werken………….
En de bel ging eindelijk en Elvis moest naar huis. Zijn huis was naast school en hij liep direct  naar zijn kamer en hij pakte  zijn dagboek en hij schreef:
Ik heb een meisje leren kennen en ik vind haar heel leuk. Ze zit naast me in de klas. De eerste dag ben ik al verliefd !!!!!!!!!!!!!!!!!!   
De Volgende morgen. Hij gaat dus naar school en daar staat Zoë. Zoë zei: “Dag Elvis! Ik wou je nog iets zeggen: wil je
vanavond met mij naar het bos???”
Elvis zei: “u um um um… JA, heeeeeeeeel graag zelfs.” “Je moet er zijn om 7u. Dan kunnen we picknicken.” “O o o o ok!”,
zei Elvis. TRRRRRRING! Ze moeten naar de klas. TRRRRINg! Hij ging naar huis en zei tegen zijn mama: “Ik ga straks um u mum naar de speeltuin met Fons.” Een paar uur later hij ging naar het bos en daar waren Fons, Lenka, Jeanne, Joelle en Zoë. “Hallo”, zei Elvis. Hij dacht dat hij alleen ging zijn met Zoë…  
Er komt een vervolg!

HET MANDARIJNTJE (van Joëlle)

Een MANDARIJNTJE zat bij allemaal andere  MANDARIJNTJES.
Maar iedereen zei dat hij GEEL was. Op een dag kwam hij nog een GEEL meisjesMANDARIJNTJE tegen. Ze kregen kindjes die ook geel waren.
En vanaf toen bestond de CITROEN.

EINDE

Geen opmerkingen:

Een reactie posten