16 mei 2014

Tekst van de week

Magisch land

Liz en Zoè zitten samen in de klas van Hannes, maar ze zijn aartsvijanden. Misschien is dat ook wel een
beetje logisch, want qua karakter verschillen ze veel.
Zoè is heel wild en uitbundig, liz is eerder voorzichtig en maakt zich graag op.
Zoè vindt Liz een tuttebel en Liz vind Zoè maar een wilde aap. Zoè vecht graag en Liz scheldt liever.

Op een dag hoorde Liz en Zoè een boodschap in de klas
die alleen zij konden horen. De boodschap werd gefluisterd. Het was de stem van oude vrouw. Ondanks dat het gefluisterd werd, konden ze het toch klaar en duidelijk horen. Het was duidelijk! Ze moesten, samen dan nog wel, op zoek naar een MAGISCH LAND. Liz vroeg aan haar beste vriendin Lizzi: “Heb jij dat ook gehoord dat de meester van geschiedenis zijn been heeft gebroken?” “Ja hoor”, ratelde Lizzi. “Nee joh”, zei Liz geprikkeld. “Ik hoorde duidelijk een vrouwenstem, die fluisterde dat ik samen met Zoè een magisch land moest zoeken.” “Wat een onzin”, zei Lizzi. Zoè besloot om te praten met Liz. “Liz”, zei ze zakelijk. “We zijn dan wel geen vrienden, maar dit moeten we gewoon doen!” Met tegenzin knikte Liz van ja. “Ik stel voor dat we dadelijk vertrekken”, zei Zoè? “WAAAAT!”, riep Liz duidelijk geschokt. “Je geeft me niet eens de tijd om de juiste combinatie kleren zoeken? We gaan wel op reis hoor”,
ratelde ze verder.”Ik weet niet eens waar we naar toe gaan! En jij gaat me dwingen te vertrekken zonder dat ik een nieuwe bikini, bontjas en nieuwe kleren om uit te gaan heb gekocht!?” Zoe bedacht razendsnel een manier om haar te laten ophouden met ratelen. Ten einde raad plakte ze Liz haar mond dicht met tape en zei: “Nu serieus! Maak jezelf een overlevingspakket, dan kunnen we morgen voor zonsopgang vertrekken!”
Mwmmmw”, zei Liz.
Ooja”, zei Zoe en vervolgens rukte ze zonder medeleven de tape van Liz haar mond! “AAAAAAAAAIIII”, schreeuwde Liz. “Oeps!”, zei Zoe. “Wat wou je nou zeggen?” “Morgen is het zaterdag, dan slaap ik uit!!! Nou morgen NIET begrepen!” “O.K.”, zei Liz, maar met een ietsiepietsie vertraging. “Om 11u ben ik er!
Toen scheurde Zoe een stuk tape van de rol, en voor Liz zich uit de voeten kon maken, plakte Zoe haar mond weer dicht. “Laat maar”, zei Zoe, “ik maak je overlevingspakket wel.” Zonder na te denken rukte Liz de tape van haar mond. “AAAAAAAAAAIIII”, schreeuwde Liz. “Wat wil je nou zeggen?”, zei Zoë. “Ik kan mijn eigen overlevingspakket wel maken hoor!”, gilde Liz. “Ik daag je uit, om 5 uur kom ik je ophalen!” “Mij best”, antwoordde Zoë. Ze spraken af aan de rand van het bos. Om Liz te verslaan, sliep Zoe gewoon aan de rand van het bos. Zoe zette haar wekker om half 5 en sliep onmiddellijk in met haar hoofd rustend op haar
overlevigspaket. Ddat bestond uit: een zaklamp die niet alleen licht gaf maar ook loeizwaar was (je zou er dus gemakkelijk iemands hoofd mee kunnen inslaan!), dan ook nog een kompas dat licht geeft( waar je dus makkelijk iemand mee kunt verblinden), dan zat er ook nog een mega groot stuk touw in waar je gemakkelijk de dikste crimineel ter wereld mee kon vastbinden. Op dat moment schrok Zoe wakker. Het was haar wekker. Ze had hem verkeerd ingesteld. Gaaaaaaaaaaaaap. Het was stipt 1 uur! Tegen 4 uur werd Zoe wakker. Gaaaaaaaéaaaap. Nu mijn ontbijt opeten. Zoe zocht in haar rugzak. OOOOOneeeee! Dat was ze helemaal vergeten! Hoe kan je nou overleven zonder eten??????
Zoe spurte naar huis, wat heel lastig was. Haar huis lag heel ver van de rand van het bos. Hè was dat nou,ja dat was Liz. Ze slenterde voorbij. OOOnnnneeeeee!!! Liz mocht haar niet zien.Anders zou ze rap sneller gaan lopen. En dan zou ze eerst aan de rand van het bos zijn.
Vlug! Daar die beek in! Jak, walgt Zoè wat een stank!
Snel kroop ze uit de beek en vlug spurtte ze verder.
Inmiddels is Liz bij de rand van het bos aangekomen.
Ze schrikt! Ze is haar roze tent vergeten.
Vlug terug naar huis! Ondertussen maakt zoè thuis alles vuil.(van die modder).Maar ze heeft nu geen tijd om dat op te ruimen. Daar eten, vlug terug naar de rand van het bos! Als Zoè terug aan de rand van het bos komt valt ze flauw!!!!



Wordt vervolgd!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten