8 november 2012

"De rap" door Tijl en "De Lieveheersbeestje" door Astrid


De rap

Er was een jongen die rapte, maar hij was 1 m, niet meer of minder.
Hij moest naar school .Dat vindt hij niet leuk maar de school staakte.
Toen ging hij dood van blijheid (dat was niet echt ).
Toen ging hij gaan rappen , dat was de max.
Echt waar ? Ja echt waar.

Tijl

     
DE LIEVEHEERSBEESTJES.

Er waren eens 9 kleine lieveheersbeestjes. En 1 moeder. Er waren ook nog andere, een stuk of 100.000 . Ze woonden in een groot bos . Het bos heette De huizenheer .
Op een dag was er een bosbrand . Alle lieveheersbeestjes vlogen weg . Er bleven maar 10 lieveheersbeestjes over . Dus de 9 kleintjes  en de moeder .
Op een dag vond een groot meisje hen . Ze zei : niet bang zijn, ik ga jullie niks doen . Toen zei ze : blijf hier , en toen was ze weg . Na een tijdje was ze terug met een grote doos . Voor  wat dient die doos ?
 Het grote meisje zei : voor jullie natuurlijk .Ik ga jullie meenemen .
De kleine lieveheersbeestjes werden bang  . Dan zei de moeder : niet bang zijn . Toen zei de moeder : oké maar je krijgt drie kansen . Oké . Ze gingen weg . Met de lieveheersbeestjes in de doos en het meisje op de fiets . Van als ze thuis waren mochten ze er uit . Ze maakten veel plezier  .

13 jaar  later  op01/01/ 2013 .Toen zei het grote  meisje: ik zal Julie naar het bos De huizenheer brengen . De lieveheersbeestjes zeiden : Oké . Dan waren ze weer thuis .    

Astrid

4 opmerkingen:

  1. Hey kids! maken jullie nog van die tekstjes voor ons om te lezen ajb? Ik vind dat leuk. Ik kan wel niet in honderd kleurtjes antwoorden... groetjes! Dan.
    (papa van David)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo, zo knap dat jullie al kunnen bloggen.
    Fijn dat juf Veerle de link even rondstuurde - ouders hebben soms wel wat hulp nodig!

    In ruil voor jullie toffe teksten, vind je hieronder een klein mopje:
    Jantje komt thuis met een slecht rapport.
    “Voor zo’n rapport lijkt een flink pak slaag wel op zijn plaats!” zegt papa boos.
    Jantje antwoordt: “Dat lijkt me een goed idee papa. Ik weet wel waar de juf woont.”

    (sorry juf Veerle ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo, wat leuk om via deze blog te kunnen lezen en zien wat jullie samen doen, in en buiten de klas. Ik krijg zo een beetje het gevoel dat ik een vlieg ben die in de klas rondzweeft (dat is iets waar papa's en mama's soms over fanataseren). Jullie zien er een heel gezellige bende uit!
    Vele groeten
    Karl (Nujan)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi! Ook hier een vlieg die blij is de sfeer in de klas te proeven! Leuk dat de kinderen ons vóór zijn... misschien moeten de mama's en papa's ook eens beginnen bloggen?
    Karen (Esmee's mama)

    BeantwoordenVerwijderen