12 november 2012

onze groepsprojecten

De kinderen geven een korte uitleg over het project waaraan ze werken.

Lander en Mauro werken aan een project over slangen. We hebben 9 boeken en het is een leuk project. Slangen daar valt veel over te leren.

Charlin, Malou, Indira, Zita en Lenka zitten in een groepje van vijf. Wij zoeken uit hoe de eerste woorden zijn ontstaan. Wij werken aan schrijfgerief van vroeger. We hebben al een paar puntjes. We gaan samen zitten en vertellen de puntjes aan elkaar zodat we niet hetzelfde hebben. We zoeken over heel oude woorden en letters enzovoort. We kunnen bijna niet zonder moeilijke woorden schrijven.

Zoë B., Esmee, Joëlle en Jone zitten samen in een groepje. Ons project is papier. We zoeken dingen op in boeken en schrijven het op. We gaan samen zitten om te praten over ons project. Het is zeer leuk in ons groepje. Jone heeft zeer veel verschillende soorten papier mee en dat is super leuk. Wat ik (Joëlle) moet doen is hoe wordt papier gemaakt.Ons groepje heeft veel uitleg over papier dankzij Jone.

David zit in een groepje met Robbe over de middeleeuwen. De bedoeling is dat we puntjes opschrijven om later dan voor te stellen. We hebben vier boeken. Ik zoek dingen uit over een paar kastelen en ook over ridders.

Zoë en Ella hebben project kleren van vroeger. Je zoekt informatie op en stelt dat dan voor. Wij doen de mode van vroeger. We hebben elk drie boeken. Je kan er ook heel veel over leren. Het gaat ook over de mode in de oorlog.

Ik (Tijl) doe een project Schotland. Ik zat eerst in een groepje met twee, maar Esmee is naar een ander groepje gegaan. Dus zit ik alleen. Ik zoek op in boeken maar niet op internet. Ik vind het niet erg dat ik alleen zit.

Nujan, Astrid,Heleen Camille, Fons, Destiny en Joppe doen samen een project over dieren : Nujan, Astrid en Heleen over safari en de dieren daaruit. De dieren waarover wij een project gaan doen zijn : olifanten, giraffen en vlinders. Mijn (Nujan) puntjes zijn : de geboorte van een olifant, de giraf drinkt water, hoe moet de vlinder zich beschermen en hoe lang is de nek van een giraf. Mijn (Astrid) puntjes zijn : hoe ver kan een giraf kijken, een lange neus, ik kom uit mijn ei en de kring is rond. Camille en Fons doen een project over apen en uilen. Destiny over honden. Joppe over de sidderaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten